سرمقاله سردبیر اسماعیل عسلی

مشکلی خودساخته

آنچه باعث می شود عده ای خانه های خالی خود را اجاره ندهند امیدی است که به افزایش تورم دارند . در واقع تورم موجب می شود عده ای بدون آن که فعالیتی انجام دهند یا از محل اجاره پولی به دست بیاورند به ثروتشان افزوده می شود. میل به خرید طلا نیز سر در آبشخور همین تورم دارد . حال دولت می خواهد بر روی خانه های خالی مالیات ببندد که فی نفسه اقدام خوبی است ولی از آنجایی که تجربه نشان داده ، افراد ذی نفع در چنین مواردی سعی می کنند به گونه ای قانون را دور بزنند . در همین شیراز بسیاری از آپارتمان های متعلق به ساکنان شهرستان های فارس عملا مورد استفاده قرار نمی گیرد ولی مختصر لوازمی در آن گذاشته اند که اگر روزی به هر دلیل از جمله تفریح و یا درمان قصد سفر به شیراز داشتند در آن سکونت کنند . تکلیف چنین خانه هایی چه می شود ؟ (ادامه…)