یادداشت
محمد عسلی
سربازان گمنام و مقوله امنیت
در سال ۱۳۹۱ برای بازدید از نمایشگاه چاپ «اروپا» به کشور آلمان سفر کردیم و در یکی از آپارتمانهایی که قبلاً پیشبینی شده بود اقامت نمودیم. من بودم و پسرم که با زبان آلمانی آشنا بود و میتوانست به زبان آنها حرف بزند.
در آسانسور یکی از همسایگان آلمانی از پسرم سؤال کرد که این آقا کیست؟ و پسرم جواب داد: پدرم هست و برای بازدید از نمایشگاه چاپ آمده.
وقتی وارد اتاق شدیم؛ پسرم گفت: این همسایگان هر غریبهای را ببینند فوراً به پلیس امنیتی با مشخصات کامل گزارش میدهند. گفتم: چرا؟ گفت: برای آنکه در حفظ امنیت پلیس را یاری دهند.
و اما بعد.
امروز مهمترین و پرهزینهترین اقداماتی که هر دولتی خود را موظف به انجام آن میداند مقوله امنیت است. از تشکیل ارتش و سازمانهای امنیتی گرفته تا نیروهای انتظامی و پلیس و غیره برای ایجاد و حفظ امنیت کار میکنند. ارتش و سپاه در مقام دفاع از حریم کشور مرزها را امن و تهدیدات دشمنان را خنثی میکنند و وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی به عنوان بازوهای آگاهی دهنده چشم و گوش نظام هستند تا رخنهای از جانب دشمنان در ساختار امنیتی کشور ایجاد نشود.
این مسایل را همه میدانند به ویژه مردم فهیم و انقلابی ما که در طول ۳۷ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب فراز و نشیبهای زیادی را پشت سر گذاشته و ضربات مهلکی از ضد انقلاب و دشمنان داخلی و خارجی را شاهد بودهاند. (ادامه…)
- شنبه ۱ خرداد ۹۵
- سرمقاله

